Bledá, matná, unavená pleť s červenými, šupinatými fľiačikmi, vrásky na miestach, kde v lete ešte určite neboli, nepotešia žiadnu ženu. Okrem kvalitnej kozmetiky, ktorá pleti pomôže zvonka, jej musíte dodať výživu aj zvnútra. V tom je neprekonateľná zelenina, ktorá obsahuje dôležité bioaktívne látky v prírodnej, navyše chutnej a diétnej forme.

Lykopén
Tento pigment zo skupiny karotenoidov je silný antioxidant. Chráni pleť pred starnutím a tvorbou vrások. Zbaví ju škodlivín, upokojí, zmierni začervenanie, podporí obnovu buniek a zvýši tvorbu kolagénu. Pri nedostatku kolagénu pleť stráca pružnosť a hebkosť a vyzerá staršie. Najlepším zdrojom lykopénu sú rajčiny. Viac lykopénu sa vstrebe z tepelne upravených rajčín ako zo surových, napríklad z kečupu, pretlaku, krájaných pasterizovaných rajčín, omáčky, polievky. Rajčiny obsahujú aj ďalšie antioxidanty – betakarotén a vitamíny C a E. Nezabudnite pridať kvapku olivového oleja, aby sa vstrebali živiny rozpustné v tuku.

plet
Zdroj: Shutterstock

Betakarotén
Väčšinou sa o ňom hovorí v súvislosti s opaľovaním, ale pleť ho potrebuje po celý rok. Betakarotén (provitamín A) je takisto silný antioxidant. Pokožke dodá zdravú farbu, zregeneruje ju a oddiali tvorbu vrások. Chráni pred UV žiarením aj v zime, keď sa vyberiete do hôr na lyžovačku. Najviac betakaroténu sa nachádza v mrkve a v tmavozelenej zelenine, ako je brokolica. Brokolica je bohatá aj na vitamíny B a C, kyselinu listovú, vápnik, zinok a vlákninu. Obsahuje aj izokyanáty – látky, ktoré v kombinácii.

Aby vám zelenina chutila, pozrite si našu inšpiráciu v galérii.