Reklama

Bráňte svoje práva: Viete, ako reklamovať potraviny?

Kontrolujete si dátumy spotreby?

Zdroj: shutterstock

Reklama

Potraviny sú tovarom dennej spotreby, do svojich domácností ich nakupujeme najčastejšie zo všetkého. Ale len málokedy ich reklamujeme...

Každému sa už určite niekedy stalo, že si kúpil potravinu, na ktorej si skontroloval dátum spotreby a napriek tomu po otvorení produktu zistil, že výrobok nie je v poriadku. No len málokto sa vráti naspäť do obchodu, aby potraviny v nevyhovujúcom stave reklamoval.

Prečo nereklamujeme potraviny:

  • suma výrobku je nízka,
  • neodložili sme si účtenku,
  • nechce sa nám vracať do obchodu, ktorý nie je blízko,
  • obávame sa konfliktu s predávajúcim personálom.

Dôvody reklamácie potravín

Pri potravinách môžete reklamovať vady, ktoré sa prejavia do konca dátumu spotreby či minimálnej trvanlivosti. Tieto údaje na potravinách totiž označujú dátum, do ktorého si potravina uchováva svoje špecifické vlastnosti a je bezpečná na konzumáciu.

Pokiaľ si teda prinesiete domov výrobok, ktorému ešte neuplynula minimálna doba trvanlivosti a nájdete po otvorení pleseň, ide pochopiteľne o vadu a môžete ho reklamovať. Na reklamáciu máte napríklad právo aj v prípade, že ste kúpili kilogram pomarančov a jeden z nich je zhnitý.

Zdroj: Shutterstock

Všímajte si dátumy spotreby a minimálnej trvanlivosti.

Reklamovať sa však môže aj to, že sa reálne zloženie výrobku nezhoduje s tým, čo je napísané na obale. Dôvodom na reklamáciu je aj situácia, pri ktorej nájdete v potravine nevítaného osemnohého návštevníka či iný dôkaz o nežiadúcej prítomnosti exemplárov fauny, prípadne flóry,“ uvádza Eduarda Hekšová, riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest.

Reklamovať môžete:

  • pokazené potraviny,
  • cudzí predmet v balení potravín,
  • predvážený tovar s nižšou váhou, než je uvedená na obale,
  • naúčtovanú cenu, ktorá nesedí s údajom na regáli.