1. kolo: Vitamín A

Tento vitamín je rozpustný v tuku a funguje ako silný antioxidant. Posilňuje imunitný systém, stará sa o zdravie očí, slizníc, pokožky, kostí, zubov, zúčastňuje sa na krvotvorbe. Je nevyhnutný na tvorbu zrakového pigmentu, ktorý umožňuje videnie za šera. Jeho zdrojom sú rastlinné farbivá – karotény. Vitamín A chráni pred rakovinou ústnej dutiny a pľúc. Pri dlhodobom nedostatku telo stráca obranyschopnosť. V 100 g brokolice sa nachádza 623 IU (medzinárodných jednotiek) vitamínu A, v 100 g mrkvy neuveriteľných 16 706 IU. Bod patrí mrkve.
Stav - 0 : 1

Mrkva
Zdroj: pinterest
Mrkva

2. kolo: Vitamín B5

Kyselina pantoténová (vitamín B5) chráni pokožku pred škodlivým UV žiarením, zabraňuje jej spáleniu, podporuje regeneráciu tkanív, hojenie rán a jaziev i rast vlasov, udržuje pleť sviežu a hladkú. Prispieva aj k správnej látkovej premene, pomáha pri liečbe porúch trávenia, znižuje hladinu škodlivého cholesterolu, zlepšuje koncentráciu, posilňuje imunitu, chráni pred artériosklerózou, odbúrava stres a zmierňuje mierne depresívnu náladu. Denná potreba je 6 mg. V 100 g brokolice je 0,573 mg vitamínu B, v 100 g mrkvy 0,273 mg. Bod pre brokolicu.
Stav - 1 : 1

Brokolica
Zdroj: shutterstock
Brokolica

3. kolo: Vitamín C

Životne dôležitý vitamín a silný antioxidant zlepšuje obranyschopnosť organizmu aj celkové zdravie, pretože podporuje tvorbu bielych krviniek a protilátok, ktoré majú rozpoznať a zneškodniť nebezpečné mikroorganizmy. Vitamín C zvyšuje odolnosť proti infekciám, posilňuje srdce a cievy, znižuje cholesterol, je nevyhnutný na tvorbu kolagénu, spevňuje pokožku a spomaľuje tvorbu vrások, urýchľuje hojenie rán, chráni zrak. Z dlhodobého hľadiska je prevenciou rakoviny. V 100 g brokolice je 89 mg vitamínu C, v 100 g mrkvy iba 5,9 mg. Opäť bod pre brokolicu.
Stav – 2 : 1