Samozrejme, hovoríme o pozitívnych zmenách, ktorých cieľom je prevencia chorôb a udržanie si zdravia. Viete o tom, že ženy sú vo vyššom kardiovaskulárnom riziku ako muži?

jedlo strava eating
Zdroj: Shutterstock

Celosvetovo sú práve kardiovaskulárne ochorenia číslo jeden v úmrtnosti ako u žien tak aj u mužov. Problém je v tom, že si to mnohé z nás ani len nepripustia a zabúdajú na preventívne opatrenia. Jasné, hneď vám naskočí otázka, že kedy to máte stíhať popri práci, starostlivosti o rodinu a popri všetkých tých povinnostiach. Chápeme.

A čo keď stačí len málo? Napríklad nefajčiť. Ak nefajčíte, super. Tak možno sa stačí pozrieť na váš obvod pása. Podľa najnovších kritérií by mal byť obvod pása do 80 cm, došlo k sprísneniu o 8 cm, z predchádzajúcich 88 cm. To však neznamená mať veľkosť S. To znamená mať zdravú hmotnosť primeranú veku a typu postavy. Ok, ak ani toto nie je váš prípad, tak možno nastal čas pozrieť sa na váš jedálniček. Viete, ako je to stravovať sa heart healthy? Nič nedosiahnuteľné. Ponúkam vám sedem krokov k tomu ako sa správať priateľsky k svojmu srdiečku.