Obchodníci majú techniky, ktoré dokážu poriadne zatočiť s nejedným zákazníkom. Naleteli ste na ne už aj vy?  

Lákavé výpredaje
Obchodníci sa snažia upozorniť na tovar, ktorého sa chcú „zbaviť“, naozaj nápadito. Pomáhajú im v tom farby, ktorým neodoláte, lebo v podvedomí máte zafixované, že znamenajú šetrenie. V skutočnosti to tak však nemusí byť. Červená a žltá sú totiž farby, ktorými obchodníci zväčša lákajú na výpredaje, tak nečudo, že výrobky označené takýmito výraznými cenovkami sa predávajú oveľa lepšie. 

.
Zdroj: Shutterstock

Rozmiestnenie tovaru
Ak chcete ušetriť, zvyčajne sa obzeráte po čo najlacnejších produktoch. Problémom však je, že dopracovať sa k nim je občas poriadne náročné, lebo najlacnejšie kúsky sú zvyčajne umiestnené v predajne vždy čo najďalej a to vás núti prejsť aj okolo ďalších, zvyčajne omnoho drahších výrobkov. Podľa podobného kľúča bývajú umiestnené aj jednotlivé produkty na regáloch. Najdrahšie sú umiestnené vo vašom zornom poli a k lacnejším sa musíte samozrejme zohnúť.  

Shopping.,A,Young,Woman,Stands,In,A,Supermarket,And,Chooses
Zdroj: Shutterstock

Posledné kusy
Poloprázdne police sú ďalším šikovným ťahom, ktorým vás môže obchodník „donútiť“ kúpiť si viac kusov vášho obľúbeného produktu. Ak sú teda police niekedy naplnené len na polovicu alebo na vás „civie“ len zopár posledných kúskov, môže to síce znamenať aj jeho nedostatok, ale druhou možnosťou je, že obchodník jednoducho chce, aby výrobok vyzeral, že je žiadaný - volá sa to „efekt nedostatku“.