Dozrievali celé leto a pod tvrdým obalom nahromadili maximum cenných živín. Orechy patria medzi nutrične najhodnotnejšie potraviny, v tomto smere sa im naozaj nič nevyrovná. Čím sú čerstvejšie, tým viac živín obsahujú.

1. Vlašské orechy

Pýšia sa veľkým množstvom mastných kyselín omega-3, ktoré okrem iného podporujú mozgovú činnosť a zlepšujú pamäť. Sladké aromatické jadrá majú tvar ľudského mozgu, preto sú vraj najlepšou výživou pre tento telesný orgán i pre nervovú sústavu. Okrem toho sú bohaté na tiamín, kyseliny pantoténovú a listovú, vápnik, železo, horčík, fosfor a zinok. Chránia aj pred rakovinou hrubého čreva, znižujú zrážanlivosť krvi, podporujú imunitu a duševnú činnosť.

TIP! Na podráždenosť, stres, depresiu a nervové vyčerpanie sa odporúča raňajkovať obilniny s vlašskými orechmi. Mali by ste ich jesť pravidelne, ak študujete alebo pri práci zamestnávate prevažne hlavu. Odporúčaná denná dávka je 55 g.

Vlašské orechy
Zdroj: shutterstock
Vlašské orechy