Neraz je problém ani nie tak v samotnej káve, ako v tom, čo si do nej pridávame. Veď taká šľahačka, alebo smotana, lyžička či dve cukru, to veru nie je veľmi diétne. Aj obyčajné mlieko zvyšuje energetickú hodnotu tohto nápoja. Jednoducho, keď už nedokážete existovať bez vašej milovanej kávy, no zároveň chcete schudnúť, naučte sa piť obyčajnú kávu bez akýchkoľvek prídavkov (maximálne s trochou odtučneného mlieka) a samozrejme, bez cukru.

Ďalším dôvodom, prečo káva neprospieva chudnutiu je aj to, že si ju väčšinou spájame s nejakým dezertom alebo drobnosťou na zahryznutie. Preniekoho je to zákusok, pre iného jedna či dve obľúbené sušienky. To sú však ďalšie kalórie navyše, čo negatívne vplýva na našu hmotnosť.

Skryté nástrahy
Vyššie uvedené negatíva kávy pri chudnutí sú viac menej známe. No káva má aj určité skryté nástrahy, o ktorých možno neviete. Kofeín totiž spôsobuje zvýšenú hladinu kortizolu, čo je stresový hormón. Toto zvýšenie vedie okrem iného k tomu, že máme väčšiu chuť na jedlo, a najmäna energeticky výdatné jedlá (obzvlášť niečo sladké). Okrem toho nás kofeín odvodňuje a nedostatočne hydratovaný organizmus sa vyznačuje spravidla aj zníženým výkonom a energetickým výdajom a celkovo vďaka kofeínu dochádza k spomaleniu metabolizmu.